در مورد برند سازی تجربه محور چه میدانید؟

با ما همراه باشید و در مورد برند و برند سازی بیشتر بدانید.

در مورد برند سازی تجربه محور چه میدانید؟

با ما همراه باشید و در مورد برند و برند سازی بیشتر بدانید.

هنگامی که در گوگل دنبال موضوعی خاص می گردید .طبیعتا فقط چند لینکی را که در صفحه ی اول برایتان یافت شده دنبال می کنید وبه ندرت به سراغ لینک های سوم به بعد می روید.
این خاصیت ذهن است و ذهن انسان هم دقیقا به همین گونه عمل می کند .
هنگامی که برای رفتن به رستوران نیاز به تصمیم گیری دارید .چند رستوران به ذهنتان می آید ؟ مطمئنا بیشتر از 5 رستوران را به خاطر نخواهید آورد و این درحالی است که روزانه از کنار چندین رستوران مختلف می گذرید و تمایل به تجربه آن فضا ها را در لحظه گذر دارید.
حال شما به عنوان صاحب یک کسب و کار زمانی که به افزایش فروش و بالابردن راندمان خود می اندیشید باید به این نکته توجه کنید :نام شما در اذهان مخاطبان شما وجود دارد و یا شما در میان خیل کسب و کار های مشابه گم شده اید ؟
برای ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک کنید.
برند سازی تجربه محور
منبع:برند تک
برند -برند سازی-مشاوره برند-آموزش برند

  • ۰
  • ۰

تقریبا تمام درک و فهم ما از دنیا، از طریق حواس ما صورت می گیرد.حواس ما، وسیله پیوند ما به حافطه هستند و می توانند به عواطف ما پیوند بخورند. یک روز روشن بهاری، بوی خاصی دارد، بدین رو تولید کنندگان مختلف سعی می کنند که از این حس تجدید زندگی، بهره برداری کنند.استفاده از حواس پنج گانه به منظور برقراری ارتباط عاطفی مردم با وفاداری و اعتقاد، بسیار خوب جواب داده است. 
ما ارزشها، احساسات و عواطف خود را در بانک حافظه ی خود ذخیره می کنیم. انسان حداقل پنج فایل در حافظه خود دارد: تصویری، بویایی، چشایی، صوتی و لامسه. این پنج فایل شامل اطلاعاتی بیش از تصور یک فرد هستند، زیرا این فایل ها مستقیما به عواطف ما مربوط می شوند و بر مبنای آن عمل می کنند. این فایل ها می توانند سریع به جلو حرکت کنند و یا به عقب برگردند و یا دقیقا در همان لحظه ی دلخواه ما متوقف شوند.

برخی از برندها تلاش کرده‌اند که از برخی حواس نیز برای به یادآوری برند خود در ذهن مخاطبین استفاده کنند.


حس بویایی

زمانی که اولین خودروی نوی خود را خریدید، به یاد دارید؟ خودرو بوی نو بودن داشت. شاید اگر اکنون چشمان خود را ببندید، بتوانید آن بو را تجسم کنید. بسیاری از مردم این رایحه را که بسیار به بوی چرم شبیه است، به‌عنوان یکی از لذت‌بخش‌ترین لحظات خرید خودروی نو می‌دانند. این بو هم به همان اندازه بدنه درخشان، صندلی‌های دست ‌نخورده و تایرهای تمیز، حالت نو بودن را منتقل می‌کند. 
دوست ندارم ناامیدتان کنم، اما چیزی به‌عنوان بوی ماشین نو، حداقل به صورت ارگانیک یا طبیعی وجود ندارد. این بو در واقع به صورت مصنوعی ساخته شده و در کپسول‌های دربسته نگهداری می‌شوند. سپس زمانی که خودرو خط تولید را ترک می‌کند، یک کارگر رایحه را در داخل فضای خودرو اسپری می‌کند. معمولا این رایحه قبل از آنکه توسط بوی کفش‌های کتانی کثیف، مجله‌های قدیمی، خشکشویی و لیوان های قهوه جایگزین شود، چیزی حدود شش هفته دوام می‌آورد.

در صورت تمایل به خواندن ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه فرمایید.

حواس و تاثیر آن در برندسازی      

کلمات کلیدی:برند-برندسازی-برندینگ-مشاور برند-مشاور برندسازی

  • ۹۵/۰۸/۲۰
  • شهریار شفیعی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی