در مورد برند سازی تجربه محور چه میدانید؟

با ما همراه باشید و در مورد برند و برند سازی بیشتر بدانید.

در مورد برند سازی تجربه محور چه میدانید؟

با ما همراه باشید و در مورد برند و برند سازی بیشتر بدانید.

هنگامی که در گوگل دنبال موضوعی خاص می گردید .طبیعتا فقط چند لینکی را که در صفحه ی اول برایتان یافت شده دنبال می کنید وبه ندرت به سراغ لینک های سوم به بعد می روید.
این خاصیت ذهن است و ذهن انسان هم دقیقا به همین گونه عمل می کند .
هنگامی که برای رفتن به رستوران نیاز به تصمیم گیری دارید .چند رستوران به ذهنتان می آید ؟ مطمئنا بیشتر از 5 رستوران را به خاطر نخواهید آورد و این درحالی است که روزانه از کنار چندین رستوران مختلف می گذرید و تمایل به تجربه آن فضا ها را در لحظه گذر دارید.
حال شما به عنوان صاحب یک کسب و کار زمانی که به افزایش فروش و بالابردن راندمان خود می اندیشید باید به این نکته توجه کنید :نام شما در اذهان مخاطبان شما وجود دارد و یا شما در میان خیل کسب و کار های مشابه گم شده اید ؟
برای ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک کنید.
برند سازی تجربه محور
منبع:برند تک
برند -برند سازی-مشاوره برند-آموزش برند

۱۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

فرهنگ تیم فروش

نیروی انسانی مهم ترین سرمایه هر سازمان بحساب می آید و نیاز به توجه ویژه از سوی مدیران دارد .

 واحد فروش نیز چرخه حیات هر سازمان است ، مکانی که در واقع بیشترین ارتباطات با بیرون از آنجا و از سوی کارکنان آن قسمت برقرار می گردد ، بنابراین داشتن فرهنگ تفکر مثبت و روحیه خلاقانه با اصول و ارزش های اخلاقی و انسانی والا از مشخصه های اصلی نیروی خوب سازمانی و فروش است . اما گاهی برای رسیدن به موفقیت بیشتر نیاز به تغییر رویه ، تغییر تفکر حاکم و بازسازی مجدد می باشد .

مزایا و اهمیت هم آفرینی ( خلق مشترک )

هم آفرینی یا خلق مشترک واژه بسیار پرمعنایی است ، زمانی که عده ای از انسانها با میل خود گرد هم می آیند تا با تلاش گروهی و خرد جمعی ، خروجی ارزشمند را برای شرکت رقم زنند و نتیجه آن یک برد دو سویه هم برای شرکت و هم برای کارکنان است . در واقع یک راهپیمایی است که کارکنان و مدیران دست در دست یکدیگر با همدلی ، اتحاد و دلسوزی قدم بر می دارند و خود را از آن سازمان جدا نمی بینند و قطعا چنین سازمانی با این فرهنگ سازمانی به موفقیت های چشم گیری دست می باید که میتوان به موارد ذیل اشاره کرد :

-       کارکنان از بودن در محیط کارشان لذت می برند .

-         کارکنان احساس احترام و امنیت شغلی دارند و با دل و جان و با انگیزه قوی کار می کنند .

-         کارکنان از مدت زمان بیشتر برای کار کردن گریزان نیستند چرا که آنجا را خانه دوم خود می دانند .

-         مشکلات پیش روی سازمان بطور شگفت انگیزی در چنین فضاهایی و با همدلی میان مدیران و کارکنان هموار و حل می گردد .

برای خواندن ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک نمایید.

فرهنگ مثبت  و خلاق تیم فروش

منبع:برندتک

  • شهریار شفیعی
  • ۰
  • ۰

مفهوم جایگاه یابی یکی از اجزای بنیادین مدیریت برند مدرن است و اهمیت آن توسط پژوهش هایی که رابطه‌ای مثبت بین عملکرد شرکت و فعالیتهای جایگاه یابی را نشان می داد، نشان داده شده است. در واقع جایگاه بازار یک شرکت می تواند با آگاهی از ادراک مشتریان در مورد محصولات رقابتی شرکت یا برند آن بهبود یابد. اما علیرغم این توافق کلی، تعریف یکسانی که مورد توافق همه باشد وجود ندارد و آن هم می تواند به دلیل عدم وجود اصول نظری شفاف و ساده سازی معنی جایگاه یابی باشد.
در ادامه به بررسی برخی از جایگاه‌های ممکن در بازار خواهیم پرداخت:
•    جایگاه به عنوان پیشرو
بررسی‌ها نشان داده‌اند در صورت یکسان فرض کردن سایر شرایط، سه برند اولیه‌ای که وارد بازار می‌شوند، نسبت سهم بازاری به ترتیب برابر با 4، 2 و 1 دارند. یعنی در هر بار ورود به بازار پس از یک رقیب، سهم بازار نصف می‌شود. به عنوان مثال شرکت زیراکس به علت لیدر بودن در بازار دستگاه کپی، موفق شد تا مدت‌ها رقابت پایدار خود را حفظ کند در حالی که همین شرکت در برخی دیگر از محصولات خود که نتوانسته بود در آنها لیدر باشد، به چنین موفقیتی دست پیدا نکرد. برای حفظ موقعیت لیدر بودن در بازار، برخی استراتژی‌ها وجود دارد که شرکت‌ها باید آنها را دنبال کنند:
شرکت‌ها باید در تبلیغات خود به لیدر بودن اشاره داشته باشند. به عنوان مثال، شرکت کوکاکولا در تبلیغات خود همواره به شعار «The Real Thing» اشاره می‌کند که نشان می‌دهد اولین برندی که وارد بازار شده کوکاکولا بوده و بقیه برندها تقلیدی از کوکاکولا محسوب می‌شوند.  استراتژی دیگری که به حفظ لیدر بودن در بازار کمک می‌کند استراتژی مولتی برند است. در این استراتژی، شرکت به جای تغییر جایگاه خود در بازار، برندهای جدیدی را ایجاد می‌کند. به این ترتیب هر برند جدید می‌تواند جایگاهی تغییر ناپذیر را در ذهن افراد پیدا کند.
  گاهی لازم است شرکت‌ها برای انطباق با تغییرات، نامی گسترده‌تر برای خود انتخاب کنند. پیشنهاد می‌شود در مواردی که شرکت در حال معرفی محصول جدید خود است، در ابتدا از نام گسترده استفاده کرده و سپس بخش اولیه آن را حذف کند. به عنوان مثال شرکت هالوید  در زمان معرفی دستگاه زیراکس، ابتدا این محصول را با نام هالوید زیراکس  وارد بازار کرد و پس از آنکه این نام در ذهن مشتریان شناخته و مشخص شد که این محصول جدید، محصولی از شرکت هالوید است، نام آن را به زیراکس تغییر داد.

برای خواندن ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک نمایید.

انواع جایگاه سازی در برندسازی

کلمات کلیدی:برند-برندسازی-آموزش برند-مشاور برند-مدیریت برند


  • شهریار شفیعی
  • ۰
  • ۰

هویت برند چیست؟

هویت برند در ساده ترین نوع آن، این گونه تعریف می شود که: هویت، از یک منبع واحد بیرون می آید و بر حسب نمادها، پیام ها، و ... به محصول منتقل می شود اگر محصول و تجربه های ارتباطی پیوسته با آن، مسیر خود را بپیمایند به دشواری می توان گفت که تمامی این مسیرها از منبع نام تجاری یکسان ناشی می شود هویت هر برند، جوهر و اصالت آن است. اگر شرکتی بخواهد تصویری ماندگار برای خود ایجاد کند، باید ابتدا هویت برند خود را به وجود آورد، سپس بر  مبنای این هویت، پیام ها، که تصویر ذهنی هر نام را می سازند، ایجاد نماید.
هویت برند عبارتست از معنا و مفهوم برند که توسط شرکت مطرح و ارائه شده است همچنین مجموعه ای منحصر به فرد از تداعی های برند است که استراتژیست های برند خواهان ایجاد آن هستند. این تداعی ها، آنچه که برند بر آن دلالت دارد و نیز قول و وعده ای که به مشتریان می دهد می باشد. در واقع  شرکت ها ، باید تلاش کنند که برندهایی با تداعی های قوی و قدرتمند، مطلوب و منحصر به فرد، بیافرنند.
هویت نام تجاری، چارچوبی را برای یکپارچگی کل نام تجاری فراهم می آورد. از طریق آن، می توان حدود موقعیت گذاری را تعیین کرد، ابزار بیان آن را قانون مند ساخت، و از فردیت و دوام آن اطمینان یافت.
مفهوم هویت به ما گوشزد می کند که یک برند نمی تواند به هر نوع موقعیت گذاری تن بدهد. یک نام تجاری ممکن است در ابتدای تولد خود ظرفیت پذیرش هر چیزی را داشته باشد، ولی زمان و نمادهایی را که می پذیرد یک معنا، یک قلمرو، و در نتیجه مرزهایی برای آن قلمرو می بخشند. به طور خلاصه، معنای ریشه شناختی آن، محدودیت هایی را تحمیل می کند.  هویت نام تجاری، برخی از موقعیت گذاری ها را ممنوع و برخی را تضمین می کند. موقعیت گذاری باید باور پذیر و برای نام تجاری مورد نظر، قابل توجیه باشد.

برای خواندن ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک نمایید.

 هویت برند

کلمات کلیدی:برند-برندسازی-آموزش برند-مشاوره برند
  • شهریار شفیعی
  • ۰
  • ۰

امروز جایگاه یابی چیزی نیست که ما بتوانیم به مشتریان تحمیل کنیم بلکه جایگاه یابی یک کار ذهنی است به عبارتی جایگاه یابی نبردی است که در ذهن مشتریان اتفاق می افتد و مشتریان بر اساس ارزش ادراک شده و کیفیت و قیمت ادراک شده و نه قیمت واقعی حاضر هستند پول بپردازند. هر شرکتی باید با یک ویژگی خودش را متمایز کند. مثلا شرکت ولو و با ایمنی- سونی پیشرو در نوآوری. البته ناگفته نماند که ادعای شرکت باید توسط مشتریان تایید شود به عبارتی روشن ، جایگاه ما را مشتریان تعیین می کنند ، نه مدیران شرکت و تبلیغات. ممکن است شرکت ادعای تعداد زیادی از ویژگی های برتر را نمایند، در این صورت مشتریان آنها را باور نخواهد کرد. در جایگاه یابی نمی شود آنچه خوبان همه دارند را ما یکجا داشته باشیم، اگر داشته باشیم نیز باید به قویترین و بارزترین آن تکیه کنیم مثل خودرو «فراری» که با سرعت شناخته می شود. امروز بیشتر مردم بیشتر به جای تشابهات دوست دارند تفاوت ها را انتخاب کنند. مثلا شعار مبلیران در زمان حیاتش « مبلیران بخر راحت باش » بود. طبیعی بود که مبل های بزرگ و راحت تولید کند. گفتگوی مردم درمورد شرکت ما ارزش شرکت ما را مشخص می کند که به آن ارزش برند می گویند. ارزش برند کوکاکولا چندین برابر ارزش  واقعی دارائی ملموس آن است. به قول مدیرعامل فقید کوکاکولا: اگر همین امروز ماشین آلات ما در یک آتش سوزی از بین برود ارزش اسم کوکاکولا از بین نخواهد رفت و این ارزش یعنی ارزش برند یک شرکت، که ارزش برند شرکت کوکاکولا بیش از 90 میلیارد دلار است.
تمایز بیش از آن که عینی و برای مشتریان قابل درک ، فهم و تشخیص باشد ، ذهنی است، یک Image یا تصویر ذهنی است. مشتری نه مدیرعامل را می شناسد و نه کارخانه را دیده است و با افکار شما آشنایی ندارد پس شما با ایجاد یک تصویر ذهنی مثبت مشتریان را تحت تاثیر قرار دهید. متاسفانه زیاد دیده شده است که تعدادی از مدیران به خطا به جای اینکار مشغول مانور دادن و قدرت نمایی در داخل صنف کسب و کار هستند. که برای آنان هیچ ارزش افزوده ایجاد نمی کند.
امروزه برندینگ (آفرینش نام تجاری) مهمترین بخش تجارت است. این تجارت در هرزمینه ای که باشد، در نهایت نام تجاری آن حرفه است که گویای موفقیت یا شکست آن خواهد بود(نیاکیان و همکاران، 54:1391). برند یکی از دارای های نامشهود سازمان ها است که می تواند نقش بسزایی در رشد و قابلیت سود آوری آنان در بلند مدت داشته باشد برند که چگیده ای از هویت، اصالت و ویژگی های خاص یک محصول است. (آکر ، 13:20044). به نظر می رسد مدیریت نام عبارت مشخصی باشد که در یک یا دو دهه گذشته، کار نسبتا ساده ای بوده است، اما در دنیای امروز، مدیریت نام، علاوه بر اینکه از نظر ارزش سهام، سودآوری و ارزش سرمایه حایز اهمیت است، امکان دارد بسیار پیچیده باشد. یکی از دلایل آن، ماهیت پویای بازار جهانی امروز است .
برجسته ترین صاحب نظران عرصه برندینگ در جهان معتقدند نام های تجاری برای آنکه همواره پر قدرت ظاهر شوند، باید در پروسه های زمانی مختلف مورد ارزیابی قرار گیرند و استراتژی مجددی را تدوین کنند (نصیری پور و همکاران، 28:13899). امروزه رشد عظیم قدرت خرید در بیشتر کشورها با وجود انتخاب های گسترده در بین محصولات با برندهای مختلف، سبب شده است که مشتریان، هنگام خرید روی قیمت حساسیت زیادی نداشته باشند و بیشتر به ارتباط و جایگاه برند محصول توجه کنند. این امر موجب رشد رضایت مندی مشتریان از محصولات موجود در بازار می شود، زیرا بیشتر شرکت های تولید کننده محصولات سعی دارند که انگیزه های مصرف کننده را درک کنند.

لینک مطلب:جایگاه برند    

کلمات کلیدی:برند-برندسازی-مشاور برند-آموزش برند-مدیریت برند

  • شهریار شفیعی
  • ۰
  • ۰

برندسازی شخصی

برای اینکه بتوانید خودتان را به خوبی نشان دهید، باید به برندی با ارزش تبدیل شوید. این برند، شما هستید.در حقیقت شخصیت، رفتار و نگرش شما قرار است به یک برند تبدیل شود.
نگاه دقیق تری به هنر برندسازی شخصی بیاندازید و ببینید چگونه می توانید از آن برای شروع برندسازی شخصی خودتان استفاده کنید.

1.    هدف گذاری، برنامه ریزی وتعریف برند
قبل از خلق برند، طبیعتا آنچه مهم است، هدف گذاری و داشتن یک برنامه ی مشخص است. به جای آنکه به جایگاه فعلی خود نگاه کنید، جایگاهی را که دوست دارید به آن برسید را مورد توجه قرار دهید. آیا تلاش می کنید تا یک صاحب قدرت در یک بازار جدید باشید؟ آیا در تلاش برای یافتن مشتریان بیشتری هستید یا اینکه تصمیم شما بر افزایش قیمت هاست؟
درک این که می خواهید در آینده چه جایگاهی داشته باشید به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید چگونه این کار را انجام دهید. نهایتا، هدف شما باید ایجاد تصویری سازگار باشد از آنچه خودتان تصور میکنید و آنچه مخاطبان از شما تصور میکنند و می بینند. بنابراین پس  از اینکه اهدافتان را مشخص کردید، بازار گوشه ی خود را انتخاب کنید و یک برنامه دقیق تنظیم کنید.
2.    شناخت، درک و باور برند
برند شخصی شما باید دارای شخصیت، ظاهر و ویژگی های  منحصر به فردی باشد اما این کار چیزی فراتر از داشتن یک حساب کاربری در رسانه های اجتماعی و یا حتی داشتن یک لوگو است. شما باید تصویر سازگاری(consistent) را در همه رسانه ها در هر زمان از خود نشان دهید. در حقیقت آنچه نشان می دهید در همه جا باید یکسان باشد تا مردم بتوانند به شما اعتماد کنند. ایده اساسی و مفهوم اصلی در داشتن این تصویر این است که هرآنچه انجام می دهید، هرچه دارید و هر چه تولید می کنید، باید ارزش ها و اهداف برند شخصیتان را بطور کامل منعکس کند. سازگاری، ایده اصلی است که برند را می سازد و به دیگران نشان می دهد که چه چیزی رائه می دهید، به چه چیزی معتقدید و دلیل وجودی شما چیست.
به عنوان مثال، اجازه دهید نگاهی به شرکت معروف اپل بیاندازیم.  اپل فرهنگ بشردوستانه و اخلاق قوی ای را طرح ریزی می کند، شرکتی که با کارهای داوطلبانه، پشتیبانی از اتفاقات خوب در جامعه معروف شده است. این ارزش های کسب وکار در تمام کارهایی که انجام می دهند از محصولات نوآورانه و تبلیغات گرفته تا خدمات به مشتریانشان، مشهود است. وقتی که مردم محصولات و خدمات آنها را خریداری می کنند احساس می کنند، مانند یک خانواده، بخشی از برند هستند. این ارتباط احساسی است که برند آنها را خلق می کند –  نه الزاما لوگو و محصولات آنها. به یاد داشته باشید، مهم نیست چقد خوب هستید مهم ین است چقدرخوب می خواهید باشید.

برای مطالعه بیشتر روی لینک زیر کلیک نمایید.

برند شخصی

کلمات کلیدی:برند-برندسازی-آموزش برند-مدیریت برند-مشاور برند
  • شهریار شفیعی
  • ۰
  • ۰

مفهوم برندسازی شخصی

از دیدگاه بازاریابی، موقعیت سازی برند (جایگاه سازی برند) تصوری است که شما در ذهن مشتری در مورد برند خود خلق می کنید و برندسازی شخصی، چیزی است که می خواهید دیگران – یک رئیس، همکار، دوست، مشتریان و مخاطبان احتمالی و یا حتی شریک زندگی – در مورد شما احساس کنند.جایگاه سازی برند بیان کننده این نیست که شما دقیقاً چه کسی هستید، بلکه بیان و تفسیری از تصویر شما می باشد. معمولاً این بیان و تفسیر، واقعی نیست؛ بلکه یک دلیلِ احساسی برای مردم و مخاطبانی ست که می خواهید اطراف شما باشند. این بیان و تفسیر باید جوهره ای از وجود شما را نشان دهد و اینکه چگونه می خواهید برند شخصی خود را تعریف کنید.به عنوان مثال، تثبیت موقعیت یک نام تجاری بزرگ مانند مرسدس بنز، بیانی در مورد آنچه این برند می سازد و یا به فروش می رساند نیست، بلکه احساسی است که مشتریان در مورد این برند دارند . در برند سازی شخصی، شما می توانید این رویکرد را برای استفاده از ویژگی های شخصی خود برای ساخت یک تصویر در ذهن مردم استفاده کنید.
مبحث “برند شخصی” بخاطر ارتباطی که با اشخاص معروف دارد، تقریباً برای همه ی افراد قابل درک است. شخصیتهایی مثل عزت الله انتظامی، محمدرضا شجریان و علی دایی برند خود را مشتاقانه همانند شرکتهای معروف دنیا مثل کوکا کولا و نایک با مهارت طراحی و حفظ می کنند.
به گفته ی معلم طراحی برند شخصی – آقای پیتر مونتویا – در واقع دغدغه شما صرفاً ایجاد یک برند شخصی نیست، بلکه مسئله این است که چگونه می توانید تاثیر گذارترین برند شخصی را ایجاد کنید.
به گفته ی مونتویا، نویسنده ی کتاب “برندی به نام شما و پدیده ی برند سازی شخصی”: هرکسی، خواه ناخواه، دارای یک برند شخصی است”. هدف باید این باشد که آن برند طوری طراحی شود که تاثیری واضح و حائز اهمیت در مورد شما و کارتان ایجاد کند، چه شما صاحب کسب و کاری کوچک باشید، یا یک کارآفرین تنها یا مدیر عامل یک شرکت.

برای خواندن ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک نمایید.

در مورد برندسازی شخصی بیشتر بدانید.

کلمات کلیدی:برند-برندسازی-مشاور برند-آموزش برند-مدیریت برند
  • شهریار شفیعی
  • ۰
  • ۰

چگونه می توانیم میان برند و محصول تفاوت قائل شویم و آن ها را با یکدیگر مقایسه کنیم؟

محصول هر آن چیزی است که ما به بازرا رائه می دهیم تا بتوانیم توجه مخاطب را برای خرید و استفاده جلب کرده و نیاز یا خواسته ای را براورده کنیم.به این ترتیب محصول ممکن است یک کالای فیزیکی (نظیر مواد غذایی،راکت تتیس،یا خودرو)،خدمت (نظیرخدمات بانکی،خدمات هواپیمایییا خدمات شرکت های بیمه )،خرد فروشی یا فروشگاه تخصصی برای عرضه ی کالاهای خاص،فرد(نظیر یک شخصیت سیاسی)،سازمان(مانند گروه های عام المنفعه)،مکان(نظیر یک شهر یا کشور) یا حتی یک ایده(نظیر یک جنبش سیاسی) باشد.محصول می تواند تمامی این مفاهیم گسترده را در برداشت باشد.

به طور کلی می توان پنج سطح مفهومی برای محصول تعریف کرد.

1-سطح مزیتی ذاتی:نیاز بنیانی ایت که مشتری ها با استفاده از محصول یا خدمت آن را ارضا می کنند.

2-سطح عام محصول:کارکرد اصلی محصول که تنها شامل ویژگی هایی می شود که اساسا برای عملکرد محصول لازم هستند و هیچ عامل تمایزی را برای آن ایجاد نمی کنند.

3-سطح مورد انتظار از محصول:مجموعه ای از ویژگی هاست که خریدار به صورت طبیعی انتظار دارد با خرید محصول  آن ها

ر ا به دست آورد.

4-سطح برتری محصول:آن دسته از مزیت ها و ویژگی های محصول یا خدمت مرتبط با آن را شامل می شود مکه می تواند موجب تمایز محصول از رقبا شود.

5-سطح ویژگی های بالقوه:شامل تغییرات و پیشرفت هایی است که محصول در آینده می تواند از آن ها بهرمند شود.

برای خواندن ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک نمایید.

تفاوت های محصول و برند در چیست؟

کلمات کلیدی:برند-برندسازی-آموزش برند-مشاور برند-مشاوره برند-مدیریت برند

  • شهریار شفیعی
  • ۰
  • ۰

در کشور ما واژه‌های بسیاری درحوزه بازاریابی به اشتباه استفاده می‌شود و دربرخی موارد شرکت‌ها ومدیران برای استفاده ازابتدایی‌ترین واژه‌ها بامشکل مواجهند. واژه‌هایی مانند برند و نام تجاری با اینکه از پرکاربردترین واژه‌های این حوزه هستند، ولی دربرخی موارد به جای هم در زبان بازاریابی داخل کشور استفاده می‌شوند.
در خصوص تفاوت برند و نام تجاری باید گفت که یک برند ترکیبی ازخواص و ویژگی‌های ملموس و ناملموس است که درقالب یک علامت تجاری به بازارمعرفی می‌شود و اگر به درستی مدیریت شود، می‌تواند دارای ارزش و نفوذ باشد.      
فرق برند و نام تجاری مانند فرق یک فرد مشهور و یک چهره جهانی با یک فرد معمولی جامعه است یا یک کودک تازه به دنیا آمده با یک انسان کامل. نام تجاری تنها یک نام، تصویر، طرح و...است بدون هیچ حس، وعده، تداعیات و مفهوم دیگراست. این نام در دفاتر ثبت برای محافظت قانونی توسط یک شرکت یا شخص ثبت می‌شود ولی اینکه از آن پس این نام، طرح، لوگو و... چه وعده‌ای به مصرف کنندگانش می‌دهد، چه تداعیاتی در ذهن آن ثبت می‌کند و... آن را وارد حوزه برند شدن و برند بودن می‌کند.

لینک مطلب: تفاوت برند و نام تجاری

کلمات کلیدی:برند-برندسازی-آموزش برند-مشاوره برند-مشاور برند

  • شهریار شفیعی
  • ۰
  • ۰

برند Brand و شهرت Reputation بسیار محکم به یکدیگر متصل‌اند اما مترادف نیستند. زیرا که در بسیاری از شرکت‌ها در هنگام شروع پروژه مدیریت برند یا برندینگ، با این مسئله روبرومی شویم و از مدیران می‌شنویم که پروژه برند را به پروژه شهرت ونام تجاری برای فهم بهتر نیروی‌های انسانی سازمان خود، ترجمه می‌نمایند. حتی مدیری درخواست می نمایند که ما نیز از واژه شهرت سازی به‌جای برندسازی استفاده نماییم.
این مورد بسیار عادی است که عموم مردم، برند داشتن را با شهرت داشتن مترادف می‌دانند.
با توجه به اینکه برند و شهرت هردو از نوع دارایی‌های نامشهود (ناملموس/ غیر عینی) شرکت هستند، این ناملموس بودن سبب می‌شود که تفسیر یکسانی از این دو واژه در ذهن مدیران ایجاد گردد. همچنین موجب شده است تا گرایش و هدف‌گذاری مدیران به برندسازی و ایجاد شهرت از یک مسیر واحد برنامه‌ریزی گردد.
شهرت و برند، هردو از مسیر برقراری ارتباط با مخاطب شکل‌ گرفته و به دنبال بهبود شناخت و درک مخاطب از کالا یا خدمت هستند.
عملکرد برند دارای ماهیت چندگانه و اثری افزاینده دارد. هدف از برند و عملیات برندسازی، ایجاد اشتیاق و تمایز است. تحریک خریداران به پرداخت وجه بیشتر برای محصولات و خدمات سازمان به‌جای اینکه آن پول را جای دیگر صرف نمایند. شهرت حاصل جمع کل سوابق کاری سازمان است.
به زبان ریاضی می‌توانیم عملکرد برند را به عمل ضرب و شهرت را با عمل جمع تشبیه نماییم.
پس شهرت عبارت است حاصل جمع فعالیت‌ها و اظهارنظرهای گذشته تا امروز سازمان است. در این حالت برند ساخته می‌شود که این شهرت به را کسب درآمد و پول نزدیک نماید. پس یکی از وظیفه مدیریت برند، حفاظت از شهرت سازمان به‌ منظور حفظ اعتماد و اعتبار است.
برند نقشی پویا و کنش گرا، اما شهرت نقشی تدافعی دارد. ولی هر دو برای سازمان ضروری است.هر یک می‌تواند دچار مشکل شده و آسیب ببینند و آسیب یکی بر دیگری تأثیر خواهد گذاشت.

برای خواندن ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک نمایید.

تفاوت برند و شهرت در چیست؟

کلمات کلیدی:برند-برندسازی-آموزش برند-مشاوره برند-برندینگ


  • شهریار شفیعی
  • ۰
  • ۰

برندسازی در واقع چیزی است که قبل از هرنوع فعالیت بازاریابی و تبلیغات باید تعریف شود. نام تجاری شما هیچگونه فشاری به مشتری برای خرید وارد نمیکند ولی باعث میشود زمانی که مشتری به محصولی مانند محصول شما نیاز دارد به سمت شما کشیده شود نه شرکت رقیبتان. برند به صراحت به شما نمیگوید که من را بخرید در واقع چیزی که برند به شما القاء میکند این است که من هستم. دلیل به وجود آمدن من این است و دقیقا همین عوامل موجود در برند است که باعث میشود شما آن را به دوستان، آشنایان و همسایگانتان معرفی کنید.برندسازی یک حرکت استراتژیک بوده درصورتیکه  بازاریابی نوعی تاکتیک است.
مجموعه‌ای ازعوامل مختلف درنهایت به شکل‌گیری یک برند می‌انجامد. وعده در خصوص کیفیت محصول، خدمات پس از فروش، برخورد فروشنده و یا اپراتور مرکز تماس، بسته‌بندی، تبلیغات و غیره همگی ازجمله این عوامل هستند.
شما برای آنکه بتوانید برند خوبی را خلق و بزرگ کنید باید به دو جنبه توجه کنید:
۱- جنبه های بصری و دیداری ۲- جنبه نامشهود و هویتی برند در ذهن مشتری
بی توجهی به هر کدام از این دو جنبه بخصوص جنبه هویتی آن ضربات جبران ناپذیری را برای شرکت ها بدنبال دارد.

برای خواندن ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک نمایید.

برندسازی به چه معناست؟

کلمات کلیدی:برند-برندسازی-آموزش برند-آموزش برندسازی-مشاور برند-مشاور برندسازی

  • شهریار شفیعی