در مورد برند سازی تجربه محور چه میدانید؟

با ما همراه باشید و در مورد برند و برند سازی بیشتر بدانید.

در مورد برند سازی تجربه محور چه میدانید؟

با ما همراه باشید و در مورد برند و برند سازی بیشتر بدانید.

هنگامی که در گوگل دنبال موضوعی خاص می گردید .طبیعتا فقط چند لینکی را که در صفحه ی اول برایتان یافت شده دنبال می کنید وبه ندرت به سراغ لینک های سوم به بعد می روید.
این خاصیت ذهن است و ذهن انسان هم دقیقا به همین گونه عمل می کند .
هنگامی که برای رفتن به رستوران نیاز به تصمیم گیری دارید .چند رستوران به ذهنتان می آید ؟ مطمئنا بیشتر از 5 رستوران را به خاطر نخواهید آورد و این درحالی است که روزانه از کنار چندین رستوران مختلف می گذرید و تمایل به تجربه آن فضا ها را در لحظه گذر دارید.
حال شما به عنوان صاحب یک کسب و کار زمانی که به افزایش فروش و بالابردن راندمان خود می اندیشید باید به این نکته توجه کنید :نام شما در اذهان مخاطبان شما وجود دارد و یا شما در میان خیل کسب و کار های مشابه گم شده اید ؟
برای ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک کنید.
برند سازی تجربه محور
منبع:برند تک
برند -برند سازی-مشاوره برند-آموزش برند

۲۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

۱ ) نداشتن دانش کافی مدیران ارشد

در سازمان های ما خصوصا بنگاه های کوچک خصوصی اغلب یک مدیر به تنهایی چندین مسوولیت را شامل اجرایی ، مالی ، بازرگانی ، فنی و فروش را یک تنه به عهده می گیرند و اغلب، تحصیلات مدیران ارشد یکی از رشته های فنی می باشد که از موارد فوق فقط شامل موارد فنی می گردد با این حال مدیران ارشد سازمان اغلب با تحصیلات فنی مسوولیت سیاست گذاری و تدوین استراتژی و اجرای آنها را به عهده می گیرند و به علت گستردگی مسوولیت ها و عدم برخورداری از دانش فنی همه آنها و توسل به تجربه دیگران و آزمون و خطا منجر به ناتمام ماندن بسیاری از اقدامات سیاست گذاری و اجرایی و نیز انجام مقطعی امور و اتلاف منابع مدیریتی می گردد. 

 

۲ )عدم وجود شرکت های قدرتمند تبلیغاتی در ایران

عدم وجود شرکت های قدرتمند تبلیغاتی در ایران از مشکلات این صنعت محسوب می شود، اغلب کارکنان شرکت های تبلیغاتی موجود تحصیلات غیرمرتبط دارند! در صورتی که مدیران یک شرکت تبلیغاتی حداقل باید ترکیبی از کارشناسان بازرگانی ، بازاریابی ، جامعه شناسی و روانشناسی باشند و تصمیمات اخذ شده توسط گروه فوق را کارشناسان گرافیک و طراحی و کامپیوتر از قوه به فعل تبدیل کنند. 

 

۳ )نداشتن انتظارات صحیح مدیران ارشد سازمان ها از تبلیغات

متاسفانه تصورشان این است که بدون تحقیقات بازار و با تبلیغات می توان به اسکیمو فریزر فروخت یا از ۱۰ دلار موجودی ۹ دلار به تبلیغات اختصاص داد و دقت نمی کنند مهمترین کار تبلیغ ، فقط شناساندن وجود محصول یا خدمت است نه فروش آن ، خصوصا در بازار صنعتی که تعداد خریداران نسبت به بازار غیر صنعتی ناچیز است پارامترهای بسیار دیگری از قبیل کیفیت ، قیمت ، صرفه جویی در مصرف انرژی و شرایط پرداخت و گارانتی و... در کنار تبلیغات منجر به انجام عمل فروش می گردد. 

 

۴ ) عدم اطلاع مدیران صنایع از روش های مختلف  اثربخش

 استفاده تقلیدی از صنوف غیر مرتبط که اغلب عبارتند از شرکت در یک نمایشگاه باربط یا بی ربط و ارائه اهدایای مختلف شامل جا کلیدی ، خودکار، .... بین بازدیدکنندگانی که هیچ تناسبی با صنعت مذکور ندارند و نهایتا در پایان سال نیز یک سری سررسید و کارت تبریک را بین مشتریان قبلی که این شرکت را می شناخته اند و اغلب قرار نیست که در آینده خریدی داشته باشند با هزینه های گزاف توزیع می کنند ، غافل از اینکه خریدار، به طور همزمان ۵۰ سررسید مختلف را دریافت کرده آنکه ازهمه شکیلتر و گرانبهاتر بوده را انتخاب نموده ، بایگانی می کند و بقیه را به عنوان دفتر یاداشت دراختیار دیگرانی که مشابه بازدیدکنندگان نمایشگاه هستند قرار می دهد. 

 

۵ ) عدم وجود تبلیغات مستمر

 شرکت هایی که از فروش خوبی برخوردارند از حجم تبلیغات خود می کاهند و به محض کاهش در فروش اقدام به تبلیغ می کنند غافل از اینکه تبلیغ نیاز به بستر و زمان مناسب دارد به همین جهت باید از یک استراتژی مدون و جامع و مستمر برخوردار بود و حتی در زمستان کولر را تبلیغ نمود ، زیرا تبلیغ سرم یا آمپول نیست که به محض تزریق عمل کرده و اثر بخش باشد. 

برای خواندن ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک کنید.

دلایل اثر بخش نبودن تبلیغات در بازار ایران

منبع: برندتک

 
  • شهریار شفیعی
  • ۰
  • ۰

تحلیل برند رایتل

تحلیل هویت بصری اپراتور های همراه اول و رایتل

عناصر اصلی برند مانند لوگو، آرم و نام همگی هویت ظاهری و بصری هستند و بازتاب دهنده جوهره برند، شخصیت برند و فرهنگ شرکت اند که باید با دیدگاه بلند مدت طراحی گردند. هویت بصری برند سبک ‌و‌ سیاق و شخصیت یک برند را بیان می‌کند . 
شایعاتی که در زمینه مبحث هویت بصری سازمان های رایتل و همراه اول در محافل عمومی پیچیده شده است ، تقلید لوگوی این دو سازمان از دو شرکت غیر ایرانی بوده است . 

اما به دور از حاشیه ها ،در بررسی هویت بصری این دو برند تلفن های همراه نکات قابل ذکری وجود دارد. 
 

رایتل
نوع شرکت : نیمه خصوصی(دولتی) 
تاسیس : 1386 
شرکت صاحب امتیاز : شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی 

مهمترین خدمات نسل سوم تلفن همراه : 
*اتصال به شبکه اینترنت با سرعت بالا و درحین حرکت 
*برقراری تماس تصویری 
*دانلود ویدئو، امکان دریافت کلیپ­های تصویری بر روی گوشی تلفن همراه 
*امکان دریافت تصاویر تلویزیونی بر روی گوشی های تلفن همراه 
*ارائه انواع محتوای دیجیتال بر بستر تلفن شبکه تلفن همراه
رنگ بنفش در لوگوی رایتل نشان از سلطه وهم چنین جوانگرایی و به روز بودن است و در یک بعد دیگر رویا پردازی، که با توجه به تمایل جوانان به این نسل از اپراتور ها، به نظر کاری بررسی شده صورت گرفته است. دلیل انتخاب رنگ‌ها سفید و بنفش ارغوانی این است که علاوه بر ایجاد تمایز با سایر برندهای تلفن‌های همراه کشور، بتواند با مخاطبان خود به خصوص جوانان ارتباط مهیجی بر قرار کند. برای نام نوشته فارسی و انگلیسی رایتـل و شعارهای تبلیغاتی آن، فونت جدیدی را نیز در هماهنگی با استراتژی و هویت برند طراحی شده است . بین کلمه انگلیسی Rightel و علت اصلی نام گذاری فارسی آن که از شاهنامه استخراج گردیده به معنای خرد، غرابت معنایی وجود دارد(تلفن هوشمند). در طراحی لوگوی رایتـل از فرم‌های مدور استفاده شده است که ضمن تداعی امواج آنتن‌های "بی تی اس"، هویت مهیج و ساده برند را نیز نشان می‌دهد. این لوگو ترکیب بدیعی از سه دایره است که اشاره غیر مستقیم به نسل سوم سیم کارت دارد.

برای خواندن ادامه مطلب میتوانید به لینگ زیر مراجعه فرمایید

تحلیل اپراتور رایتل و همراه اول

منبع:برند تک

برند   برندینگ  برندسازی  مشاوره برند   آموزش برند     رنگ برند   نام برند   دکتر شهریار شفیعی     هویت بصری برند 

  • شهریار شفیعی
  • ۰
  • ۰

آمارها نشان داده است که برند هر سازمان با ارزش ترین دارایی ناملموس آن کسب و کار است که باعث می شود مخاطبان به سویش جذب شده و به آن وفادار باشد.

اما بحث برند خود پدیده ای زمان بر و انرژی بر است،نیاز به کار مداوم و دانش به روز دارد و اینجاست که نقش مشاوران برند سازی آشکار می شود و هر سازمانی نیازبه انسانی دارد که ضمن اشراف بر دانش روز و فضای تخصصی برند ،بتواند در این مسیر همراهش باشد.مشاور برند سازی کسی است از بیرون سازمان را پایش می کند و در کنار کارفرمایان برای بالابردن ارزش برند سازمان تلاش می کند.

برای خواندن ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک نمایید.

مشاور برند سازی به چه کسی می گویند.

منبع:برند تک

برند   برندینگ  برندسازی  مشاوره برند   آموزش برند     رنگ برند   نام برند   دکتر شهریار شفیعی     هویت بصری برند 

  • شهریار شفیعی
  • ۰
  • ۰

برند کوکا کولا، برندی است شناخته شده در سراسر جهان که خاستگاه آن آمریکا است. در این پوستر می بینیم که چگونه به محض باز شدن درب قوطی، لبخندی شادمانه پدیدار می گردد.
این هلال مشکی ، نشانه ای است با پیامی نمادین که برشادی و لبخند دلالت می کند. بدین گونه برند کوکاکولا می کوشد با دلالت بر شادی، یکی از تداعیات برند خود را بر پایه شادی و لبخند بگذارد. در نظر داشته باشیم که هویت هر برند شامل تداعیات آن برند است، وهمچنین هویت هر برند باید در جمله اجزای آن متجلی باشد.می بینیم که هویت سازمانی برند کوکاکولا شامل تداعی های شادی و لبخند است. بنابراین هویت یکپارچه سازمانیِ برند کوکا کولا در بیلبورد های تبلیغاتی آن نیز مشهود است.
جالب اینجاست که ترکیب بندی این بیلبورد تقریبا قرینه است و همه عناصر دارای هارمونی با یکدیگر هستند؛ ولی تنها چیزی که قرینگی و هارمونی حاکم بر بیلبورد را شکسته، لبخندِ قوطیِ سمت راستی است. به گونه ای که این لبخند از نظر رنگ و فرم در تضاد با سایر عناصر قرار دارد. بدینگونه تاکید زیادی بر این هلال مشکی صورت گرفته است..

برای خواندن ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک نمایید.

تبلیغات خلاقانه برند کوکاکولا

منبع:برند تک

برند      برندینگ برند سازی  مشاوره برند   آموزش برند     رنگ برند   نام برند   دکتر شهریار شفیعی           هویت بصری برند 

تعریف برند از دید انجمن بازاریابان آمریکا            شخصیت برند            انتخاب نام شرکت و نام برند    ارزش برند 
  • شهریار شفیعی
  • ۰
  • ۰

برند پرژک

شرکت نگین بهداشت آرین با نام تجاری پرژک از سال 1381 شروع به فعالیت نموده و به صورت تخصصی به تولید شامپو پرداخته است؛ شامپوهای گیاهی پرژک با بکارگیری عصاره های گیاهی طبیعی در فرمولاسیون منحصر بفرد خود موثرترین ترکیبات را جهت تغذیه به عمق سلول­های پیاز مو اهدا می­نمایند تا شادابی و طراوت را با داشتن موهایی سالم و خوش حالت به ارمغان آورد. برند پرژک علاوه بر کسب افتخارات داخلی بسیار و مکرر از قبیل دریافت دو لوح تقدیر نوآوری و عدالت اقتصادی از قوه قضائیه، کسب دو عنوان برند منتخب و انتخاب بعنوان واحد نمونه استاندارد در سالهای 83-85-89، یکی از صادر کنندگان معتبر شامپو به خارج از ایران نیز می باشد که صادرات به کشورهایی از جمله ترکیه، آذربایجان، عراق، افغانستان و کویت در زمره­ی موفقیت های چشمگیر این مجموعه می باشد و این در حالیست که این محصولات با نام تجاری زیگاووس، جزء پرفروش ترین شامپوها گیاهی دارویی در داروخانه های کشور ترکیه می باشند و با توجه به آمار بدست آمده، به دلیل کیفیت بالا و نه صرفا برند، طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده اند. مشتریان هدف این برند بیشتر در ردهB و B+ از سنین 25 تا 50 سال هستند. قابل توجه است آنچه بیشتر موجب توسعه برند بوده است، تیم تحقیق و توسعه به روز این شرکت است که در حوزه کیفیت و توسعه بازار تاثیر بسزایی داشته است. از جمله محصولات پرژک عبارتند از : شامپو سیر، شامپو فلفل، شامپو انار، شامپو بابونه، شامپو زیتون، شامپو سبوس برنج، شامپو سدر و شامپو رزماری که پخش این محصولات در داروخانه ها و سوپرمارکت های کل کشور ایران به شکل مویرگی صورت می پذیرد.

برای ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید.

تحلیل برند پرژک

 منبع برند تک

برندسازی   برندینگ    مشاوره برند     آموزش برند       رنگ برند     نام برند   دکتر شهریار شفیعی            هویت بصری برند 
تعریف برند از دید انجمن بازاریابان آمریکا            شخصیت برند            انتخاب نام شرکت و نام برند    ارزش برند 
تعریف برندینگ از دید کیقیت

  • شهریار شفیعی
  • ۰
  • ۰

برند پفیش

نتخاب برند پفیش به عنوان نمونه­ ی کلاسیکی از خطای ارتباطات یکپارچه­ ی برند،بدین جهت می­باشد که این تحلیل به روشنی ثابت می­نماید، اهمیت توجه به فاز مفهوم­ سازی و یکپارچگی عناصر ارتباطات یکپارچه­ ی برند، کمتر از انتخاب صحیح متدولوژی و مراحل اجرایی آن نیست؛ چرا­ که با وجود مزیت رقابتی منحصر­به­ فرد این محصول و متدولوژی صحیح بازاریابی و برندسازی به کار گرفته شده، که نویدبخش موفقیت سریع این محصول در بازار رو به رشد اسنک بود، هنوز پس از سه سال حضور در بازار، این انتظار محقق نگردیده و جایگاه کنونی این برند با چشم­ اندازها و اهداف تعیین شده­ ی آن فاصله دارد .

ابزار، شاخص­ها و مراحل ارزیابی:
هر فرایند در نتیجه­ ی انگیزه و هدفی آغاز می­گردد و نیاز به ابزارها و متدولوژی دارد تا به هدف آغازین خود دست یابد. برای رسیدن به ارزیابی مناسب از برند پفیش که در حوصله­ ی مخاطبین این گزارش بگنجد و نتایج آن ملموس باشد، شاخص برند­ آگاهی و میزان همسویی و یکپارچگی تصویر برند در ذهن مشتری با تصویر هدف، مورد ارزیابی قرار می­گیرد. متدولوژی ارزیابی بر پایه­ ی تحلیل میزان همسویی و یکپارچگی المان­های در دسترس همچون نام، شعار، رنگ، کاراکتر، تبلیغات و پیام تبلیغاتی، محل­های حضور ترویجی و تبلیغاتی و ... که عناصر هویت بصری، کلامی و نوشتاری برند پفیش نامیده شده­اند، با اهداف، ارزشهای پایه و چشم­انداز متصور برای این برند که اسناد بالادستی نامیده شده، انجام می­گیرد.
ممیزی برند پفیش:
در مرحله ­ی اول، به بیان مفاد اسناد بالادستی که معیار سنجش و ارزیابی هستند پرداخته می­شود؛ در مرحله­ ی دوم به برشمردن فعالیت­های عملی برند پفیش، تحت قالب عناصر هویت برند می­ پردازیم و در سطح خرد، تکنیک های اجرایی و برونداد آنها را بر اساس استانداردها و نیز ارزیابی میزان همسویی تک­تک عناصر با اسناد بالادستی تحلیل می­ نماییم. مرحله­ ی سوم به تحلیل یکپارچگی عناصر هویت برند پفیش می­ پردازد که در حقیقت سطح کلان تحلیل است که میزان یکپارچگی و هم­افزایی تمام عناصر و اسناد بالادستی را با یکدیگر ارزیابی می­ نماید.

برای ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه فرمایید

تحلیل برند پفیش

  • شهریار شفیعی
  • ۰
  • ۰

برند مینو

شرکت مینو در سال 1338 توسط مرحوم حاج علی خسرو شاهی تاسیس گردید. این شرکت در حال حاضر به صورت هلدینگ و زیر نظر شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان اداره می شود که متشکل از ۱۲ شرکت حقوقی مستقل است و این در محورهای ذیل فعالیت دارند :
  تولید انواع مواد غذایی شامل انواع شکلات و ویفر، اسنک، چوب شور، آدامس، تافی، آبنبات، کیک، نوشابه، آب معدنی و آب میوه 
    توزیع مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی تولید شده توسط شرکتهای گروه صنعتی مینو و حدود 60 شرکت تولیدی دیگر در سطح ایران توسط ۲۰ مرکز پخش 
  صادرات مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی تولید شده توسط شرکتهای گروه صنعتی مینو
فی الواقع مینو را اکثر افراد بالای 25 سال به خوبی با محصول پفک مینو به یاد می آورند و جزء خاطرات کودکی آن ها به شمار می آید. تحلیل صورت گرفته بر روی این برند به بررسی وضعیت کنونی و چرا و چگونگی های فعالیت های بازاریابی و برندینگ این شرکت در حال حاضر می پردازد.
یکی از مباحث مهم که همه بازاریابان در زمان انجام فعالیت های خود باید آن را مورد توجه قرار دهند ، منحنی عمر محصول (PLC ) می باشد ( شکل 1) . این منحنی که نشان دهنده فروش و سود محصول می باشد متشکل از 5 دوره ایجاد محصول، معرفی، رشد، بلوغ و افولِ نوع محصول ، طبقه محصول یا برند است 

برای خواندن ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید

تحلیل برند مینو

 منبع برند تک

برندسازی   برندینگ    مشاوره برند     آموزش برند       رنگ برند     نام برند   دکتر شهریار شفیعی            هویت بصری برند 
تعریف برند از دید انجمن بازاریابان آمریکا            شخصیت برند            انتخاب نام شرکت و نام برند    ارزش برند 
تعریف برندینگ از دید کیقیت
  • شهریار شفیعی
  • ۰
  • ۰

وفاداری مشتریان

برنامه‌های وفادارسازی مشتریان روش‌هایی در بازاریابی هستند که موجب بالارفتن شخصیت حقیقی و اعتباری مشتری می گردند و درنهایت به تکرار خرید مشتری منتهی می‌شوند. برنامه‌های وفادارسازی مشتریان سالهاست که به یکی از روش‌های ثابت وپرکابرد جهت افزایش دفعات مراجعه خریدار به محل خرید تبدیل شده و از همین رو بسیاری از مراکز فروش کالا به استفاده از آن روی آورده‌اند .
وفاداری واژه ای مثبت است . وفاداری، اصولاًًًً دو طرفه و مبتنی برهمکاری است . در بیشتر موارد وفاداری به مردم، شرکتها، ومحصولات نسبت داده می‌شود . ولی وقتی که وفاداری در رابطه با مشتری مطرح می‌شود، تعریف سنتی، معتبر نیست. تئوری وفاداری مشتری، در ادبیات فروش و بازاریابی نسبتاً جدید است .
امروزه بیشتر شرکت ها وظیفه محوراند تا رابطه محور. یعنی، کارمندان برحسب حجم تماس هایی که دارند پاداش می گیرند نه برحسب کیفیت تماسها.مردم کسب وکارپیشه آنچنان روی کارهای خود (همه چیزهایی که لازم است روزانه انجام دهند ) متمرکز می شوند که ایجاد رابطه با همان کسانی که کسب وکارشان را سرپا نگه می دارد را فراموش می کنند.

هرگاه بنگاه اقتصادی CLV  خود را بداند، ابزاری بی نهایت قدرتمند دارد که به آن در موارد ذیل کمک می کند:

  • شهریار شفیعی
  • ۰
  • ۰

مزیت برند...

مزیت های برند، عبارت است از آنچه مشتریان تصور می کنند برند به آنان ارائه خواهد داد. برند به دلیل اینکه منشاء محصول را معرفی نموده و فرایند پردازش داده ها و اطلاعات را برای آنها ساده تر و سریع تر می سازد، برای مصرف کنندگان از اهمیت بالایی برخوردار است.  

مزایای برند به سه دسته تقسیم می گردد :

  • کارکردی
  • تجربی
  • سمبلیک

مزیت کارکردی برند

1) در برگیرنده نیازها در راستای رفع مشکلات مرتبط با مصرف محصول یا خدمت است. در واقع این مزیت، به مزیت درونی حاصل از مصرف محصولات و خدمات اشاره دارد و اکثرا با صفات مرتبط با محصول و یا خدمت مرتبط است و بیشتر به نیازهای رده پائین (در سلسله مراتب نیازهای مازلو) مربوط می شود.

2) انتظارات شخصی هستند که محصولات می­ توانند برای مصرف­ کنندگان برآورده کنند. آن‌ها شبیه به ویژگی­ های مرتبط با محصول هستند ولی به صورت کاملاً شخصی مورد ارزیابی قرار می­ گیرند. (هدینگ، 2009)

برای مطالعه ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک نمایید.

مزیت برند

منبع  برند تک

    برندسازی  برندینگ     مشاوره برند   آموزش برند   رنگ برند  نام برند   دکتر شهریار شفیعی  هویت  بصری برند   

تعریف برند از دید انجمن  بازاریابان آمریکا   شخصیت برند انتخاب نام شرکت و نام برند  ارزش برند   

تعریف برندینگ از دید کیقیت

  • شهریار شفیعی
  • ۰
  • ۰

مفهوم ارزش برند

ارزش برند از نیمه دهه 1990 توجه زیادی را به خود معطوف کرده است. ارزش برند سرمایه دراز مدتی است که توسط شرکت برای ایجاد سود قابل ملاحظه و متفاوت نسبت به رقبایش طراحی می­ شود.

ارزش برند به ارزش شگرف ذاتی در یک برند معروف گفته می­ شود. ارزش برند وقتی پدید می­ آید که مشتریان به دلیل جذابیت نام ضمیمه شده به یک کالا به میل خود پول بیشتری برای درجه مساوی از کیفیت می­ پردازد. (محرابی و لاچینی، 1390)

ارزشی که می­ تواند به وسیله نام افزوده شود و با سود بیشتر با سهام بازار به ارمغان آورده می­ شود. این ارزش می­ تواند توسط مشتریان و اعضای کانال هم به عنوان دارایی مالی و هم به عنوان یک سری ارتباطات و رفتارهای مطلوب تلقی شود. بر اساس این تعاریف، ارزش برند را می­ توان ارزشی دانست که به طور فزاینده­ ای به نام برند مربوط می­ شود. اگرچه تعاریف کلاسیک ارزش برند به ارزش افزوده برند که توسط نام آن ایجاد شده است اشاره دارد. (مؤسسه علمی بازاریابی، 1989)

برای خواندن ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید.

برند و مفهوم ارزش برند

منبع برند تک
برندسازی   برندینگ    مشاوره برند     آموزش برند       رنگ برند     نام برند   دکتر شهریار شفیعی            هویت بصری برند 
تعریف برند از دید انجمن بازاریابان آمریکا            شخصیت برند            انتخاب نام شرکت و نام برند    ارزش برند 
تعریف برندینگ از دید کیقیت

  • شهریار شفیعی