در مورد برند سازی تجربه محور چه میدانید؟

با ما همراه باشید و در مورد برند و برند سازی بیشتر بدانید.

در مورد برند سازی تجربه محور چه میدانید؟

با ما همراه باشید و در مورد برند و برند سازی بیشتر بدانید.

هنگامی که در گوگل دنبال موضوعی خاص می گردید .طبیعتا فقط چند لینکی را که در صفحه ی اول برایتان یافت شده دنبال می کنید وبه ندرت به سراغ لینک های سوم به بعد می روید.
این خاصیت ذهن است و ذهن انسان هم دقیقا به همین گونه عمل می کند .
هنگامی که برای رفتن به رستوران نیاز به تصمیم گیری دارید .چند رستوران به ذهنتان می آید ؟ مطمئنا بیشتر از 5 رستوران را به خاطر نخواهید آورد و این درحالی است که روزانه از کنار چندین رستوران مختلف می گذرید و تمایل به تجربه آن فضا ها را در لحظه گذر دارید.
حال شما به عنوان صاحب یک کسب و کار زمانی که به افزایش فروش و بالابردن راندمان خود می اندیشید باید به این نکته توجه کنید :نام شما در اذهان مخاطبان شما وجود دارد و یا شما در میان خیل کسب و کار های مشابه گم شده اید ؟
برای ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک کنید.
برند سازی تجربه محور
منبع:برند تک
برند -برند سازی-مشاوره برند-آموزش برند

۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
کیفیت محصول نه تنها بر عملکرد عینی و کارکرد آن وابسته است،بلکه به سایر ملاحظات ناملموسمانند سرعت، دقت و ایمنی توزیع و نصب محصول،رعایت احترام و اداب و توجه به یاری رساندن به مشتری در امر خدمات و کیفیت تعمیرات و خدمات پس از فروش ،نیز وابستگی شدیدی دارد.
نگرش مشتری ها نسبت به برند به ویژگی های غیر ظاهری و انتزاعی از محصول،مانند سمبولیسم یا ویژگی های شخصیتی مرتبط با مشتری ها،نیز وابسته است.این گونه جنبه های مکمل از محصول اغلب می توانند تاثیر به سزایی در ارزش ویژه برند در نزد مشتری ها داشته نباشد. سرانجام این که ممکن است ارزیابی مصرف کننندگان همیشه با کیفیت ادراک شده در نزد آن ها منطبق نباشند و کمتر بر پایه جنبه های منطقی و تفکرات عقلانی آنها شکل گیرد و به بیان دیگر تاثیرپذیری زیادی از احساسات و هیجانات لحظه ای آن ها داشته باشند.
بنابراین بازاریابان باید رویکرد گسترده تر و جامع تری را اتخاذ نمایند تا بتوانند در ایجاد ارزش ویژه برند خود نقش به سزایی داشته باشند.
بر این اساس رویکرد 3-D Marketing  بر ابعاد سه گانه زی در زمینه مزیت های محصول یا خدمت تاکید می کند.
1-مزیت های کارکردی:ویژگی های عملکردی،ارزش،کیفیت
2-مزیت های فرایندی: سهولت دسترسی به اطلاعات محصول،سهولت تصمیم گیری، راحتی انجام معاملات،گستردگی گزینه های انتخابی در زمینه محصول،قابلیت جایگزینی قطعات و اجزای محصول به صورت خودکار
3-مزیت رابطه ای:ارزش آفرینی برای مشتری بر پایه ی ارائه خدمات منطبق با نیازهای فردی هر مشتری،ایجاد نزدیکی و رابطه ی عاطفی و هیجانی قوی با مشتری ها،تسهیم اطلاعات ارزشمند با مشتری ها،ارائه ی امتیازات و پاداش های متمایز و جذاب برای هر مشتری با هدف ایجاد وفادار.

  • شهریار شفیعی