برنامههای وفادارسازی مشتریان روشهایی در بازاریابی هستند که موجب بالارفتن شخصیت حقیقی و اعتباری مشتری می گردند و درنهایت به تکرار خرید مشتری منتهی میشوند. برنامههای وفادارسازی مشتریان سالهاست که به یکی از روشهای ثابت وپرکابرد جهت افزایش دفعات مراجعه خریدار به محل خرید تبدیل شده و از همین رو بسیاری از مراکز فروش کالا به استفاده از آن روی آوردهاند .
وفاداری واژه ای مثبت است . وفاداری، اصولاًًًً دو طرفه و مبتنی برهمکاری است . در بیشتر موارد وفاداری به مردم، شرکتها، ومحصولات نسبت داده میشود . ولی وقتی که وفاداری در رابطه با مشتری مطرح میشود، تعریف سنتی، معتبر نیست. تئوری وفاداری مشتری، در ادبیات فروش و بازاریابی نسبتاً جدید است .
امروزه بیشتر شرکت ها وظیفه محوراند تا رابطه محور. یعنی، کارمندان برحسب حجم تماس هایی که دارند پاداش می گیرند نه برحسب کیفیت تماسها.مردم کسب وکارپیشه آنچنان روی کارهای خود (همه چیزهایی که لازم است روزانه انجام دهند ) متمرکز می شوند که ایجاد رابطه با همان کسانی که کسب وکارشان را سرپا نگه می دارد را فراموش می کنند.
هرگاه بنگاه اقتصادی CLV خود را بداند، ابزاری بی نهایت قدرتمند دارد که به آن در موارد ذیل کمک می کند:
- شناخت: بنگاه اقتصادی شناخت بهتری نسبت به آن چه می تواند خرج کند تا مشتری به دست بیاورید، پیدا می کند.
- نشانه گیری: بنگاه اقتصادی درک خواهد کرد که کدام بخش از مشتری، سود بیشتری برای خود دارد و می تواند تلاش های بازاریابی بیشتری را به این بخش اختصاص دهد.
- بازگشت سرمایه: با استفاده از CLV در محاسبات نرخ بازگشت سرمایه در تلاش های بازاریابی، معیار دقیق تری از عملکردهای خود خواهد داشت.
- حفظ مشتری: می تواند تعیین کند که چه مقدار می تواند به طور سودآور مشتریان خود را حفظ کند.
- سودآوری مشتری فردی: می تواند سودآوری یک مشتری فردی را به صورت جداگانه محاسبه نماید.
- برای ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه فرمایید
- تنئوری وفاداری مشتریان
-
منبع برند تک
برندسازی برندینگ مشاوره برند آموزش برند رنگ برند نام برند دکتر شهریار شفیعی هویت بصری برند
تعریف برند از دید انجمن بازاریابان آمریکا شخصیت برند انتخاب نام شرکت و نام برند ارزش برند