در بخش دوم تحلیل برند پاتن جامه به تحلیل هویت سازمانی این برند مانند، لوگو، شعار، رنگ سازمانی، فروش افزارها و ... پرداخته خواهد شد. اما قبل از شروع، جهت هم کلامی و درک مشترک از این واژگان، به تشریح و تعریف آن ها می پردازیم.
لوگو/ آرم/ نشانه
از دیدگاه نشانه شناسی، دسته بندی لوگو برحسب ترکیب عناصر زبانی و شمایلی انجام می گیرد که به 3 دسته تقسیم می شوند:
- Logotype (آرم نوشتاری) که در آن فقط از نشانه های زبانی استفاده می شود مانند یک نام، یک یا چند حرف که می توانند نام اختصاری سازمان باشد.
- Logo Iconique (آرم شمایلی) که با ترکیب عناصر شمایلی یا تجسمی طراحی می شوند که می تواند تصویر تجریدی، تصویر یک شی، یا نقشی باشد.
- Logo Mixte (آرم تلفیقی) که ترکیبی از عناصر شمایلی و نوشتاری در طراحی می باشد.
- برای خواندن ادامه مطلب روی لینک زیر راکلیک کنید.
-
تحلیل هویت سازمانی برند پاتن جامه
منبع برند تک
برندسازی برندینگ مشاوره برند آموزش برند رنگ برند نام برند دکتر شهریار شفیعی هویت بصری برند
تعریف برند از دید انجمن بازاریابان آمریکا شخصیت برند انتخاب نام شرکت و نام برند ارزش برند
تعریف برندینگ از دید کیقیت