ایجاد تمایز معنادار و ماندگار نزد مشتریان، در شرایطی که بحران اقتصادی جهان را در مینوردد، نیازی مبرم و حتی در برخی از بازارها، شرط بقا میباشد. شاید با توجه به این شرایط باشد که، امروزه شرکتها به طور روزافزونی تمایل به متمایز کردن خود از دیگر بازیگران بازار دارند. به همین منظور حریصانه به دنبال استراتژیهایی هستند که آنها را به نوعی در چشم مشتریان متفاوت جلوه دهد.
از آن جا که در دنیای امروز شرکتها تلاش دارند به سطح استاندارد و قابل قبولی از تولیدات و خدمات برسند، خطر غرق شدن در دنیای محصولات و خدمات نامتمایز و یکسان برای تمامی آنها وجود دارد و در بسیاری موارد پرداختن هزینههای گزاف، برای بالا بردن سطح کیفیت خدمات و محصولات نمیتواند از این غرق شدن جلوگیری نماید. در این صورت واضحترین نتیجه این فرآیند تقلید از طرف رقبا و کاهش وفاداری مشتریان نسبت به برند مورد نظر میباشد. در این جاست که متمایزسازی یک برند به عنوان استراتژی اصلی در زمینه داراییهای ناملموس مفید به نظر میرسد.
برای خواندن ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک نمایید.