در کسب و کار برندینگ از اهمیت فوق العادهای برخوردار است و اینکه مشتریانتان شما را در میان دریایی از رقبا تشخیص بدهند بسیار ارزشمند است. این موفقیت در گرو تشکیل یک رابطهی عاطفی با مشتریانتان است. استفاده از هویت احساسی منجر به حفظ جایگاه رقابتی یک شرکت می شود.
در هویت احساسی، مشتریان خودشان را از طریق برند تعریف میکنند به وسیلهی مارک لباسی که میپوشند، اتومبیلی که سوار میشوند، نوشیدنی که مصرف میکنند و غیره. مشتریان با برندی ارتباط برقرار میکنند که احساس کنند هویت آن برند به هویت آنها نزدیک باشد.
چیزی که هویت احساسی مینامیم جدید نیست و دیل کارنگی نویسندهی آمریکایی دورههای معروف خود در زمینهی پیشرفتهای شخصی، فروشندگی و سخنرانی در جمع از این روش استفاده کرد و در سال 1936 کتابش بیش از 30 میلیون نسخه به فروش رسید. برای بدست آوردن کمپین برندینگ احساسی شرکت یا محصولاتتان به چه چیزی نیاز دارید؟ در ادامه پنج راهنمایی برای شروع آورده شده است.
نکته شماره یک: تمرکز خود را شیفت دهید.
به مردم به جای مصرفکنندگان، به تجارب به جای محصولات و به گفتوگوها به جای ارائهی اطلاعات فکر کنید. برندینگ احساسی زمانی به بهترین شکل کار خواهد کرد که شما به مخاطبان خود به عنوان فردی که با مردم زندگی میکند، کار میکند و فکر میکند نزدیک شوید و زمانی که آنها این ذهنیات را دارند با آنها تعامل داشته باشید. اگر واقعا مشتریانتان را بشناسید کار آسان خواهد شد، بنابراین مطالعه کنید در مورد مشتریانتان، اینکه چه کسانی هستند و چه چیزی میخواهند. ادامه مطلب